דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללים בסיסיים לדיאטה נכונה 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 3461 פעמים ]

דיאטה היא כבר מזמן לא רק משטר תזונה אשר נועד אך ורק להפחית במשקל. מדע הרפואה מכיר כיום בעובדה כי יש ביכולתה של הדיאטה לרפא מחלות. רק לאחרונה התפרסם סיפרה המרתק של כריס קאר, תושבת ארצות הברית, אשר התגברה על מחלת הסרטן בעזרת תפריט דיאטה שהתבסס על מזונות ששומרים על המאזן החומצתי בגוף.

סוגי הדיאטות

בשל העובדה שתפקוד האדם תלוי בעיקר במזון אותו הוא צורך, קיימות אינספור דיאטות, אשר כל אחת ואחת מותאמת למצב הבריאותי והפיזי של האדם. כך, קיימת דיאטה מיוחדת לילדים, אשר מלבד העובדה שהיא דואגת להתפתחות יעילה של הילד, יש בה כדי להקנות לנוקט בה הרגלי אכילה שילוו אותו למשך כל ימי חייו.

דוגמא נוספת מגיעה מאותן דיאטות המותאמות לנשים הרות, אשר מביאות בחשבון את העובדה כי המזון שנצרך על ידי האישה אחראי לתפקודה ולהתפתחות עוברה. כשזה נעשה בצורה מחושבת ובריאה, הדיאטה מועילה לעבר ולאם.

הרכבת תפריט דיאטה

הרכבתו של תפריט מסודר לדיאטה היא אינו דבר שיש להקל בו ראש. מדובר במלאכה מורכבת ומקצועית, אשר יכולה להיעשות ביעילות רק על ידי מי שלמד לימודי תזונה והוכשר באופן מקצועי לעסוק בכך.

ישנם חמישה כללים בסיסיים שעל תפריט דיאטה לעמוד בהם, על מנת שיהיה יעיל ויספק את כל הצרכים של גוף האדם. על אדם שמקבל תפריט כזה לוודא כי הוא מכיל את כל מה שנחוץ לגוף בכדי לתפקד באופן נורמטיבי.

מה היא דיאטה מהירה?

זהו סוג דיאטה אשר בא לגרום להרזיה מיידית ומהירה. לצד היתרונות שיש בדיאטה זו, הבאים לידי ביטוי בזמן הקצר עד להצגת תוצאות בשטח - כלומר ירידה משמעתית במשקל - היא עשויה לפגוע באדם שבוחר בה.

מדוע? משום שהתוצאות המהירות עלולות לבוא על חשבון האמצעים - תפריט דיאטטי מזין, המכיל את אבות המון הבסיסים הנחוצים לגוף - וכתוצאה מכך לפגיעה בתפקד הגוף עצמו. לפיכך, יש להקפיד על קיומם של חמשת הכללים הבסיסיים גם במהלך דיאטה כזו.

חמשת הכללים לדיאטה נכונה:

1. דיאטה מתאימה לנתוני הגוף

2. כלל אבות המזון בתפריט

3. לאכול כל שעתיים וחצי

4. שתיית מים

5. מחשבון קלוריות ככלי מרכזי

מהי דיאטה לפי סוג דם? האם זה עובד?

בני האנוש נבדלים בסוג הדם הזורם בגופם (ישנם שמונה סוגי דם בסך הכל). על פי מצדדי השיטה הזו, סוג הדם רלוונטי לא רק במקרים של תרומות דם או סוגיות רפואיות אחרות, אלא גם בבחירת סוג הדיאטה.

כלומר, לכל סוג דם יש מזונות שמתאימים לו יותר, כאשר סוגי המזונות משתנים על פי סוג הדם. דיאטה על פי סוג הדם מפרטת אילו מזונות מתאימים לסוג הדם הספציפי ומבססת את תפריט הדיאטה על צריכת מזונות אלו.

העיקרון המשותף לכל סוגי הדיאטות

לא משנה באיזה סוג של דיאטה בוחרים, על מנת שהדיאטה תעבוד לטווח הארוך יש לשמור על תפריט מאוזן, המורכב ממספר ארוחות קטנות. אלו צריכות להכיל את כל אבות המזון, לרבות חלבונים, פחמימות ושומנים.

סטייה מעקרונות אלו עלולה לגרום לכך שלאחר סיום הדיאטה, החוסרים במזונות הבסיסיים יביאו את אותו אדם שפצח בדיאטה, לצרוך מזון בכמות רבה. תוך כדי כך הוא יעלים באופן מוחלט את תוצאות הדיאטה.

דיאטה נכונה מובילה לשמירה על אורח חיים בריא

ברור כי הרכבת דיאטה מזינה ומתאימה לאדם, תוך ליווי ומעקב של אנשי מקצוע, מובילה לאורח חיים בריא יותר. לא פעם השמירה על הדיאטה מלווה בהקפדה על פעילות ספורטיבית, אשר בנוסף לתרומתה הפיזית לגוף האדם, היא מועילה גם לנפשו.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב